2013. október 30., szerda

Harmati szerviz életkép

Szösszenet a Harmati Motor Kft. szervizének működéséből, a Fogyasztóvédelem honlapjáról. Úgy látszik a számlagondok nem újkeletűek.


Tisztelt Fogyasztóvédelem!

Tisztelettel kérem, olvassák végig levelem sok érdekes, elkeserítő információt tudhatnak meg belőle. Egy több mint 20 éves Yamaha Jog 27V fertőzött meg először a motorozással. Öregecske, de mindig megbízhatóan induló és jól menő kis 50ccm volt. Egy kínai 125ccm-es robogó követte, mely elmaradt kidolgozásában és megbízhatóságában is elődjétől, de verhetetlen ára vonzott, jelenleg 2 éves. Mostani motorom ezért lett megint egy YAMAHA minőséget, megbízhatóságot reméltem tőle ezért jól felkészültem a vásárlásra. Előre mindent megkérdeztem Harmati Motor Kft. Száva utcai kereskedésében. Aztán eljött a nagy nap. Ekkor tudtam meg, hogy 17 000 –Ft szerződéskötési díjat is kell fizetni, de az új motor megrendelése feledtette ezt a kis fricskát. 2004. 07. 17.-én vettem át YAMAHA YP 400-as gyönyörű robogómat. Tíz nap múlva ezres, majd három hónappal később ötezres szerviz. 2005 Márciusában kezdődtek a bajok. Néha indulásnál gázadásra ropogó hangot adott a motor, elvittem a Harmati Motor Kft.-hez (továbbiakban: szerviz). Azt mondták a motor jó, nyugodtan használjam, hát én hazavittem. Engem mégis zavart a hangja ezért újra szervizbe vittem reggeli nyitásra. Délután a szerelő azt mondta: szétszedte a motort, nem lát rajta sehol hibára utaló kopást, vagy más elváltozást, használjam nyugodtan tovább, ha eltörik valami, majd tudják mi a hiba, akkor majd megjavítják, úgyis garanciás. Április elején már nem bírtam újra szervizbe vittem a motort, mert hidegen, melegen mindig zörgött csattogott indulásnál, meglett a nagy diagnózis, kuplungot cseréltek a motoron (Yamaha központtól megtudták, hogy gyári hibás a kuplung bizonyos szérián). A szervizes a motor átadása után érdekesen maga előtt tartotta a jobb kezét, én vidám voltam kész a motorom. Rutinosan kezet fogtam vele, én úgy gondoltam a borravalót megfizettem azzal, hogy már háromszor vittem hozzájuk a motort. Boldogan használtam a motort, egészen addig a reggelig, amikor indulásnál gázadásra újra zörgött csattogott alattam a motor. Nagyon ideges lettem, minden ismerőst, munkatársat kérdeztem, mit tehetnék. Kiokosítottak és közben közölték velem milyen „HÜLYE” vagyok (?!), amiért nem kértem papírt a javításról. Újra szervizbe vittem a motort, és kértem adjanak másolatot az előző javítások munkalapjáról, illetve minden olyan iratról, amit velem aláírattak. Azt mondták nekem abból nem jár, a kuplungcsere papírja pedig a Yamaha belső irata, arról azért nem kaphatok másolatot, bár aláíratták velem. Ezek után mivel én mutattam nekik hová kéne a szervizkönyvbe beírni a kuplungcserét, utólag nagy nehezen beírták, bár nagyon csúnyán néztek rám. Egy borzasztó bőrig áztatós esős napon mehettem majdnem egy hét után a motoromért, de én még ekkor boldog voltam az eső ellenére. Kimentem a szerelő úrhoz, a műhelyhez, előttem beindította a motort, ami zörgött csattogott ekkor már annyira, hogy a másik szerelő is kijött a műhelyből a zajra. A motor természetesen maradt én nagyon mérges voltam, hiszen oda vissza három órát utazhattam fölöslegesen, és sétálgattam a szakadó esőben. Újra beszélgettem ismerősökkel, felmérgesítettek, rossz hangulatban mentem a motoromért mikor elkészült. Újra kértem őket adjanak másolatot a munkalapokról. Csak kettőt tudtak adni az egyik a kuplungcsere és ekkor még utolsó javításról, a röpsúly csúszócsapágyról. A munkalapokon nem volt jó a dátum és nem szerepelt rajta a kicserélt alkatrész neve, ezért kértem a hölgyet, írja rá mindenből a megfelelőt, majd pecsételje le. Nem arattam osztatlan sikert mivel a szerelő kb:10 percen át azon morfondírozott mi lehet annak az alkatrésznek a neve amit utoljára kicserélt. Most, hogy írom levelem látom, az elsőről lemaradt mégis a pecsét a másodikon pedig rossz a dátum, viszont van rajta pecsét. No, de ne ugorjunk még ekkorát, hiszen 2005. június 06.-án bár kissé idegesen bejelentettem javításra újra a motort, hiszen a reggeli első indulásnál már megint recseg, ropog. Én követeltem, hogy a Harmati úrral szeretnék beszélni, de ő sajnos ilyenkor mindig egész napos tárgyaláson van, de azért megbeszéltük, hogy másnap fogad valaki és megoldja a problémát. Másnap, ami a mai, 2005. június 7. újra szervizbe került a motor. A hölgy a megrendelő pultnál már megismert anélkül, hogy megszólaltam volna (kétes hírnév). Végre jött a megmentő, annak a szerelőnek a képében, akinek fogalma sem volt arról milyen nevű alkatrészt tett be előzőleg a motoromba, viszont nagyon beszédes vigyorgó szemei voltak, szerintem rajtam röhögött mindkét szeme és az arca azt sugallta, na ez már megint itt van. A munkafelvevő hölgy, nem akart adni megint az általam aláírt munkalapról másolatot, illetve a másolatra nem akarta ráírni a dátumot és győzködni kellett, hogy egy pecsétet tegyen az aláírás után. Most várok a csodára, mert szerintem csoda lesz, ha jó lesz a motorom. Egy újabb motor megvásárlásán gondolkodom, biztos vagyok abban nem Yamaha lesz.

YAMAHA minőség, megbízhatóság, vagy csak név?

Kérem írják meg mit tehetnék, hogy 1,7 Millió Ft-ért használni is tudjam a motorom, illetve mi a feltétele annak, hogy komplett cserét kérhessek hiszen megjavítani nem tudták.

Segítségüket előre is köszönöm, a választ, ha lehet e-mail címre kérném.

Tisztelettel: Cs. Attila Yamaha tulajdonos

forrás: http://www.fogyasztovedelem.hu/Uj/Levelek_02.htm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése